Kontakt

Střední škola zahradnická a technická Litomyšl
570 13 Litomyšl, T. G. Masaryka 659
telefon: 461 313 611
mobil: 775 558 223
e-mail: skola@szat.cz

Najdete nás na Facebooku

Zřizovatel školy

Zřizovatelem školy je Pardubický kraj
Školský portál Pardubického kraje - každý den nové informace ze školství

Školní závod

Školky Litomyšl

Zde se nacházíte: Úvod » O škole » Projekty EU » Zvýšení kvality vzdělávacího procesu

Zvýšení kvality vzdělávacího procesu


Logolink OP VK

Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Název oblasti podpory: Zvyšování kvality vzdělávání v Pardubickém kraji

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.03/02.0047

Název projektu: Zvýšení kvality vzdělávací procesu

Termín realizace projektu: 1. listopad 2009 - 30. červen 2012

Během realizace projektu byla podstatně zvýšena kvalita vzdělávacího procesu ve Střední škole zahradnické a technické Litomyšl. Okamžitě po zahájení realizace projektu byla zmodernizována laboratoř měření, ve které se od té doby žáci učí používat nejmodernější měřicí přístroje. Současně začalo proškolování vybraných učitelů, aby mohla být rozšířena nabídka nepovinných předmětů o dva směry vzdělávání nad rámec povinné výuky, svařování metodou TIG a CNC programování. Na učebně automatizace byla sestavena modelová počítačová síť pro výuku základních síťových aplikací. Během celé doby realizace projektu probíhala tvorba nových učebních pomůcek různého typu, kterých se nakonec podařilo dokončit více než 40. Nové učební pomůcky byly postupně, okamžitě po dokončení, využívány ve výuce, především odborných předmětů. Největší zájem žáků byl pochopitelně o nové nepovinné předměty, které zvyšují jejich uplatnitelnost na trhu práce. Počty zájemců vysoko překročily předběžné odhady a tím byla potvrzena správnost vytýčeného cíle projektu.

Všechny vytýčené cíle projektu i monitorovací ukazatele se podařilo naplnit, u většiny monitorovacích indikátorů dokonce jejich hodnoty překročily plánované limity.

Při realizaci první klíčové aktivity Tvorba UP a modernizace laboratoře měření, nenastaly žádné problémy, vytvořený soubor nových UP je podstatně obsáhlejší, než bylo plánováno, všechny UP se již používají ve výuce, modernizace laboratoře měření proběhla podle plánu a probíhá v ní výuka.

Při realizaci druhé klíčové aktivity Výuka svařování TIG a rozvinutí výuky CNC, nenastaly žádné problémy, pro oba plánované nepovinné předměty se podařilo proškolit vždy dvojici vyučujících a zakoupit potřebné vybavení hmotné i programové. Zájem o oba nepovinné předměty vysoko překročil předběžné odhady a počty účastníků obou vzdělávacích aktivit byly limitovány pouze kapacitními možnosti odborných učeben.

Při realizaci třetí klíčové aktivity Rozvoj výuky ICT, nenastaly žádné problémy, plánovanou tvorbu modelové učební počítačové sítě se podařilo uskutečnit a probíhá na ní výuka síťových aplikací, novinkou zařazenou do výuky je programování jednočipových mikroprocesorů a programovatelných panelů pro výuku průmyslové automatizace.

Primární cílovou skupinou projektu byli žáci Střední školy zahradnické a technické Litomyšl, pro které byly určeny všechny výstupy a aktivity projektu, nejvýraznější zpětnou vazbou od nich je především zájem o nové nepovinné předměty, které zvyšují jejich uplatnitelnost na trhu práce. Zájem o oba nepovinné předměty vysoko překročil předběžné odhady, čímž byla potvrzena správnost vytýčeného cíle projektu.