Zvýšení kvality vzdělávacího procesu

Zvýšení kvality vzdělávacího procesu

Logolink OP VK

Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Název oblasti podpory: Zvyšování kvality vzdělávání v Pardubickém kraji

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.03/02.0047

Název projektu: Zvýšení kvality vzdělávací procesu

Termín realizace projektu: 1. listopad 2009 - 30. červen 2012

Během realizace projektu byla podstatně zvýšena kvalita vzdělávacího procesu ve Střední škole zahradnické a technické Litomyšl. Okamžitě po zahájení realizace projektu byla zmodernizována laboratoř měření, ve které se od té doby žáci učí používat nejmodernější měřicí přístroje. Současně začalo proškolování vybraných učitelů, aby mohla být rozšířena nabídka nepovinných předmětů o dva směry vzdělávání nad rámec povinné výuky, svařování metodou TIG a CNC programování. Na učebně automatizace byla sestavena modelová počítačová síť pro výuku základních síťových aplikací. Během celé doby realizace projektu probíhala tvorba nových učebních pomůcek různého typu, kterých se nakonec podařilo dokončit více než 40. Nové učební pomůcky byly postupně, okamžitě po dokončení, využívány ve výuce, především odborných předmětů. Největší zájem žáků byl pochopitelně o nové nepovinné předměty, které zvyšují jejich uplatnitelnost na trhu práce. Počty zájemců vysoko překročily předběžné odhady a tím byla potvrzena správnost vytýčeného cíle projektu.

Všechny vytýčené cíle projektu i monitorovací ukazatele se podařilo naplnit, u většiny monitorovacích indikátorů dokonce jejich hodnoty překročily plánované limity.

Při realizaci první klíčové aktivity Tvorba UP a modernizace laboratoře měření, nenastaly žádné problémy, vytvořený soubor nových UP je podstatně obsáhlejší, než bylo plánováno, všechny UP se již používají ve výuce, modernizace laboratoře měření proběhla podle plánu a probíhá v ní výuka.

Při realizaci druhé klíčové aktivity Výuka svařování TIG a rozvinutí výuky CNC, nenastaly žádné problémy, pro oba plánované nepovinné předměty se podařilo proškolit vždy dvojici vyučujících a zakoupit potřebné vybavení hmotné i programové. Zájem o oba nepovinné předměty vysoko překročil předběžné odhady a počty účastníků obou vzdělávacích aktivit byly limitovány pouze kapacitními možnosti odborných učeben.

Při realizaci třetí klíčové aktivity Rozvoj výuky ICT, nenastaly žádné problémy, plánovanou tvorbu modelové učební počítačové sítě se podařilo uskutečnit a probíhá na ní výuka síťových aplikací, novinkou zařazenou do výuky je programování jednočipových mikroprocesorů a programovatelných panelů pro výuku průmyslové automatizace.

Primární cílovou skupinou projektu byli žáci Střední školy zahradnické a technické Litomyšl, pro které byly určeny všechny výstupy a aktivity projektu, nejvýraznější zpětnou vazbou od nich je především zájem o nové nepovinné předměty, které zvyšují jejich uplatnitelnost na trhu práce. Zájem o oba nepovinné předměty vysoko překročil předběžné odhady, čímž byla potvrzena správnost vytýčeného cíle projektu.

18.10.2017 |

Důležité zprávy

Přijímací řízení pro maturitní obory

Pozvánky k přijímacímu řízení na všechny maturitní obory byly odeslány nejdéle do konce března 2024.

Přípravný kurz pro jednotnou přijímací zkoušku

na maturitní obory se koná na naší škole v sobotu 23.3.2024.
Kurz je jen pro uchazeče, kteří podají přihlášku na naši školu.

Nabídka pracovního místa

SŠZaT přijme od 1. 8. 2024 do pracovního poměru učitelku/učitele českého jazyka a literatury náhradou za kolegyni odcházející do důchodu.

Problematika přijímacího řízení jaro 2024

Pro uchazeče o studium a jejich rodiče zveřejnilo ministerstvo školství následující informace k přijímacímu řízení.